חדשות מאגף שוק ההון ביטוח וחיסכון‎ >> מדיניות תגמול בגוף מוסדי 

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp

דורית סלינגר 16/04/2014

מדיניות תגמול בגופים מוסדיים
 
מתוקף סמכותי לפי סעיפים 2(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, ו-39(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005 ותקנות 8(א)(20) ו-14(א) לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) (דירקטוריון וועדותיו), התשס"ז-2007 (להלן – "תקנות הדירקטוריון וועדותיו"), ולאחר התייעצות עם הועדה המייעצת, להלן הוראותיי:
כללי
הסדרי תגמול הם בין הכלים העומדים לרשותו של גוף מוסדי לשם השגת מטרותיו, שימור הון אנושי וגיוס כוח אדם איכותי. אולם מבנה התגמול, ובפרט מבנה תגמול שמשולבים בו רכיבים משתנים המותנים בביצועים, עלול ליצור מערכת תמריצים המעודדת נטילת סיכונים מופרזת, שאינה עולה בקנה אחד עם מדיניות ניהול הסיכונים של הגוף המוסדי ועם תאבון הסיכון שלו ושל חוסכים באמצעותו, והעלולה לפגוע ביציבותו ובניהול מושכל של כספי חסכון.

בשנת 2007, נקבע במסגרת תקנות הדירקטוריון וועדותיו כי על דירקטוריון גוף מוסדי לדון ולהחליט בדבר מדיניות התגמול של נושאי משרה בגוף מוסדי, תוך הבטחה כי מנגנון התגמול מקדם את יעדי הגוף המוסדי ומעודד התחשבות בסיכונים הנלווים לפעילותו. בשנת 2009, כחלק מתהליך יישום הלקחים שהופקו מאירועי המשבר הפיננסי הגלובלי, פרסם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר (להלן – "הממונה על שוק ההון") הנחיות נוספות בדבר תגמול נושאי משרה בגופים מוסדיים. הנחיות אלו התוו קווים מנחים לגיבוש מדיניות תגמול של נושאי משרה ושל גורמים העוסקים בניהול השקעות בגופים מוסדיים, וזאת לשם הבטחת קיומם של הסדרי תגמול נאותים והבטחת איזון ראוי בין הרצון לתגמל בעלי תפקיד ולתמרץ אותם לבין הצורך להבטיח שמבנה התגמול עקבי עם יעדיו ארוכי הטווח של הגוף המוסדי ועם טובת החוסכים באמצעותו.

ממצאי בחינת יישום ההנחיות, לצד עדכון סטנדרטים בינלאומיים ורגולציה שנקבעה בישראל, ובכלל זה, חוק החברות (תיקון מס' 20), התשע"ג-2012 (להלן - "תיקון 20") לגבי חברות ציבוריות מחייבים התאמת הוראות הממונה על שוק ההון לעניין זה. יצוין כי גם המפקח על הבנקים הוציא הוראות בעניין זה לגבי תאגידים בנקאיים.
למען הסר ספק יובהר כי לגבי גופים מוסדיים שהוראות תיקון 20 חלות עליהם – באות הוראות חוזר זה בנוסף להוראות האמורות.


דורית סלינגר
הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון

 להודעה המלאה: https://ozar.mof.gov.il/hon/2001/general/hozrim.asp#m2014902
 

 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.