מגדל מדורגת במקום הראשון מבין חברות הביטוח הגדולות בשביעות רצון סוכני הביטוח 

איילון דורגה במקום הראשון בקרב חברות הביטוח הבינוניות, אלטשולר שחם בקרב בתי ההשקעות בעלי נתח שוק סוכנים הגדול ביותר, ילין לפידות בקרב שאר בתי ההשקעות

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp

בועז קידר 15/12/2014

לשכת סוכני הביטוח הציגה הבוקר (ב') בכנס "פיננסים - כאן עכשיו ובשבילך" לראשונה, סקר שביעות רצון סוכני ביטוח כלפי חברות ביטוח ובתי השקעות, אשר משווקים מוצרים פיננסים. עוד נבחנו בסקר החסמים שמדירים סוכני ביטוח רבים מהתחום. הסקר נערך על ידי מכון דיאלוג, בהשתתפות 677 סוכני ביטוח, אשר מהווים מדגם מייצג של סוכני ביטוח העובדים בתחום הפיננסים, וכמו כן בקרב 323 סוכני ביטוח שלא עובדים בתחום הפיננסים.

הסקר בדק 9 פרמטרים לקביעת שביעות הרצון: רמת השירות של מנהל המכירות, קלות ההשגה של העובדים, משך הזמן לפתיחת קופה חדשה וניוד הכספים, קבלת עדכונים, שקיפות בחישוב העמלות, ההדרכה המקצועית והכנסים המקצועיים, המיתוג בתקשורת, משך הזמן לקבלת תשובות לשאלות ובירורי הלקוחות, ומדד הפגיעה בסוכנים (מי חברה שגרמה את הנזק הרב ביותר בפעילותה הישירה).

מדד יחסי חברות הביטוח ובתי ההשקעות לסוכנים 

בקרב חברות הביטוח הגדולות (נתח שוק סוכנים גדול): חברת הביטוח מגדל דורגה במקום הראשון (7.8), אחריה מנורה (7.5), הפניקס (7.3), הראל (7.0), וכלל (6.8). 

בקרב חברות הביטוח הבינוניות: חברת הביטוח איילון דורגה במקום הראשון (7.9). 

בקרב בתי ההשקעות בעלי נתח שוק סוכנים הגדול ביותר: אלטשולר-שחם, החברה הגדולה ביותר שנדגמה (למעלה מ-25%) קיבלה את ציון 7.5.

בקרב שאר בתי ההשקעות: ילין לפידות דורגה במקום הראשון עם ציון 8.3. לאחר מכן דורגו אקסלנס (8.2), פסגות (7.8), ומיטב-דש (7.0).


שביעות רצון 
ממוצע שביעות הרצון של הסוכנים מחברות הביטוח ובתי ההשקעות הינו בינוני, ועם זאת בקרב חברות ההשקעות ממוצע שביעות הרצון גבוה יותר מחברות הביטוח. בקרב חברות הביטוח, הסוכנים שהביעו הכי הרבה שביעות רצון מרמת השירות של מנהל המכירות (7.9), ובציון הנמוך ביותר ציינו את שקיפות חישוב העמלות (6.5). בקרב בתי ההשקעות, הסוכנים הכי מרוצים מקלות ההשגה של העובדים (8.2) והכי פחות מההדרכה והכנסים המקצועיים (5.9). 

חברת הביטוח עם הציון הנמוך ביותר 
חברת הביטוח כלל זכתה להיות מדורגת במקום האחרון בקרב כמעט כל המדדים (7 מתוך 9). וביניהם מדד שקיפות חישוב העמלות (5.8), הדרכה מקצועית (6.0), משך הזמן לקבלת תשובות (6.9).

החברות עם נתח השוק הגדול ביותר בקרב הסוכנים
חברות הביטוח, הראל ומגדל דורגו כחברות עם נתח שוק הסוכנים הגדול ביותר. הראל (34%), ומיד אחריה את מגדל (32%). בית ההשקעות, אלטשולר-שחם דורג שלישי (25%), ואחריהן דורגו החברות: כלל (22%), מנורה (21%), הפניקס (14%) ואקסלנס (6%). 

המוצרים הכי נמכרים
סוכני הביטוח הציבו את קרן ההשתלמות כמוצר הנמכר ביותר (91%), אחריו חסכונות לטווחים שונים (73%) ומיד אחריו קופות גמל (71%). מוצרי הגיל השלישי דורגו במידה פחותה (44%). 

סיבות לבחור בפיננסים או להימנע מהתחום
עוד ביקש הסקר לבחון מדוע סוכני ביטוח בוחרים לעסוק בפיננסים או מדוע הם נמנעים מהתחום. בקרב הסוכנים אשר עוסקים בתחום, 81% נימקו זאת בכדי לחזק את הקשר עם הלקוח, 66% על מנת להגדיל את ההכנסה החודשית ו-63% ציינו, שכך הם מחזקים את הערכה המקצועית לה הם זוכים מלקוחותיהם. לעומתם, 41% הסוכנים הנמנעים מהתחום ציינו כי הם לא מוצאים בכך עניין, 29% מכיוון שמדובר לשיטתם כתגמול נמוך, ו-24% בשל חוסר ידע.  



החברות המובילות בשביעות רצון הסוכנים:

 

חברת הביטוח

בית ההשקעות

רמת השירות של מנהל המכירות

הפניקס (8.6)

 

אקסלנס (8.6)

קלות ההשגה של עובדי חברת הביטוח

הראל, איילון ומנורה (7.6)

ילין לפידות (8.9)

משך הזמן לקבלת תשובות לשאלות ובירורים

הראל (7.8)

ילין לפידות (9.0)

קבלת עדכונים

מגדל (8.2)

אקסלנס (8.1)

מיתוג בתקשורת

הראל (8.0)

אלטשולר-שחם (8.5)

משך הזמן לפתיחת קופה חדשה וניוד כספים מרגע העברת החומר

איילון (8.1)

ילין לפידות (8.8)

 

הדרכה מקצועית וכנסים מקצועיים

מגדל (7.8)

אקסלנס (7.4)

שקיפות חישוב העמלות

מנורה (7.1)

פסגות (8.5)



הנזק של הביטוח הישיר
כ-40 אחוז מסוכני הביטוח בתחום ציינו חברה שגרמה להם את הנזק הרב ביותר בפעילותה הישירה בביטוח פיננסים, כאשר כמחצית מתוכם ציינו את חברת הראל (18% מהסוכנים). 

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח: "מתוצאות הסקר עולה כי אחוז גדול מאוד של סוכנים עדיין אינו עוסק בתחום הפיננסים. לאור המגמה של סוכן הוליסטי המטפל בכל צרכי הלקוח, הלשכה רואה חשיבות רבה בהכנסת יותר ויותר סוכנים לתחום הפיננסים. אני קורא לבתי ההשקעות להרחיב ולהעמיק את הפעילות עם סוכני הביטוח כי הם זרוע ההפצה הטובה ביותר".



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.