תביעות מול הליסינג - האם יש פיתרון? 

בשנה החולפת הוועדה לביטוח כללי הקדישה שעות רבות לאחת מהבעיות הכאובות כיום למבוטחים - הגשת תביעות צדי ג’ של רכבי הליסינג וחברות ההשכרה.

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp

אריאל מונין 12/04/2015


מי כמונו הסוכנים יודע את הבדל הגדול בעזרה למבוטח שאנו יכולים להעניק כאשר רכבו נפגע על ידי צד ג' המבוטח בחברת ביטוח, לבין רכב שאשר נפגע על ידי חברת ליסינג.

חברות הליסינג הינן חברות עסקיות, אשר אינן כפופות למפקח על הביטוח, אלא למשרד התחבורה. ולכן אינן כפופות לחוזר ישוב התביעות אשר נאכף כיום באמצעות הפיקוח על הביטוח. אמנם, קיימת תקנה במשרד התחבורה (תקנה 10) אשר הוצאה בזמנו ומחייבת את חברת הליסינג בכל הקשור לניהול תביעת ביטוח כנגדה לפעול כממלאת אחר הוראות המפקח על הביטוח אך לצערנו תקנה זו לא נאכפת, וחברות הליסינג המשיכו במדיניות שלהן לנהל תביעות כפי שנראה להם נכון לנהל. דבר אשר הביא לכך שסוכנים רבים אף התייאשו מטיפול בתביעות ומפנות את המבוטחים ישירות לעורכי דין להגשת תביעה מול הליסינג.

אז מה עשינו?

בשיחות עם אגף הפיקוח ביקשנו את עזרתם מול הרגולטור, משרד התחבורה, במטרה להביא לכך שבמדינה לא יהיו שני חוקים. חוק אחד למקרה שנפגעת מרכב המבוטח בחברת ביטוח, וחוק שני כאשר נפגעת מרכב ליסינג. לשמחתנו, האוצר הודיע כי חוק שכזה קורם עור וגידים במשרד התחבורה, ואנחנו נמשיך ללוותו ונקווה כי התוצאה שלו תהיה - שכל אזרח במדינת ישראל כאשר חלילה יפגע על ידי חברת ליסינג יקבל את השירות מחברת ביטוח ויהיה כפוף לחוזר ישוב התביעות.

מצד שני, ערכנו מספר פגישות עם חברות הליסינג במטרה להציף בפניהן את המצב הבלתי אפשרי כיום, ולהביא אותן לשיתוף פעולה עם סוכני הביטוח. בין היתר בפתיחת מוסכי הסדר נוספים, אפשרות לבצע הסדר מוסכים בתביעות צדי ג’, וכן יותר פתיחות בפתיחת דסק סוכנים אשר יוכלו לעזור לנו לקדם את הנושא.

כמו כן, הלשכה החלה לעקוב ביתר שאת אחר תלונות המגיעות ללשכה, ועו”ד מיכאלה ייגר פונה בשם הלשכה אל החברות הליסינג השונות.

אנו נמדוד ונשווה בין חברות הליסינג ונציג את הנתונים באופן רשמי.

אנו מצפים כי חברות הליסינג, אף גם אם הן חברות עסקיות, יבינו כי הרישיון הניתן להן לנהל ולהשכיר ציי רכב אינו פוטר אותם מהאחריות להעניק שירות הולם לנפגעים אשר נפגעו כצדי ג’. אנו בטוחים כי כל חברה אשר תבוא להבנה עם לשכת סוכני הביטוח לשפר את ההתקשרות וההתנהלות מול הסוכנים, תביא חיסכון בסופו של דבר גם לעצמה, חיסכון בעבודת הסוכן והכי חשוב  לשקט והוגנות למבוטחים

הח"ם הינו יו"ר הועדה לביטוח כללי 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.