האם להמר על טכנולוגייה לשיפור הרווחיות? 

ההזדמנויות והאתגרים של יישום טכנולוגיה מתקדמת לעוסקים בתכנון פיננסי

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp
דן דוברי נשיא איגוד המתכננים הפיננסיםדן דוברי נשיא איגוד המתכננים הפיננסים

איתי שלוסברג 24/08/2016

במהלך הקריירה שלי טיפלתי בלקוחות רבים שבהם נעזרתי ולפעמים הייתי תלוי בטכנולוגייה. היו ליהצלחות מדהימות וכשלונות צורבים וקשים. הסיבה היא שטכנולוגייה היא בסך הכול כלי אך החכמים שבינינו מבינים היטב שטכנולוגייה יכולה להביא לנו את המנוף הטוב והגדול ביותר לכל שקל השקעה שלנו בעסק והרווחיות שלנו מושפעת חיובית מהשקעה זו.. 

לכן,חשבתי שלעלות על הכתב את חמשת השיעורים בנושא יישום טכנולוגייה בעסק כפי שהותוו על ידי הארגון הבינלאומי שלנו שמבוססים על הנסיון רב והטוב ביותר בעולם לשיפור הרווחיות של משרד המתכנן הפיננסי יכול להביא לכולנו ערך רב. 

  1. תמנה משהו בתור "בעל הבית" על הפרוייקט – חלוקת אחריות בין שני אנשים משמעותה 10% אחריות לכל אחד. כל צוות מצליח צריך "רכז" וכל יישום של טכנולוגיה חייב שיהיה לו בעל בית שלוקח מאה אחוז אחריות על הפרוייקט. זה לא משנה אם אתם משלבים מערכת CRM תוכנה לאבטחת מידע או תוכנה כוללת לתכנון פיננסי זה פרויקט שיכול לשנות את העסק שלכם וההצלחה שלכם תהא   תלויה בזה ולכן כאמור מומלץ למנות בעל הבית שהוא לא הטכנאי של החברה. מנסיון בינלאומי בעלי הבית הטובים ביותר הם אחד הבעלים או מנהל בכיר באירגון  שמוכן ללמוד, לא מפחד משגיאות, ומוכן לעבוד כל יום עם אנשי הטכנולוגייה, הם אוהבים אתגרים, ויש להם ביטחון עצמי להתגבר על בעיות שמתעוררות (ויתעוררו בוודאות). בעל הבית זה חייב להבין את הטכנולוגייה באופן מושלם וחייב להיות מומחה בשימוש בה וכן לדעת איך מתגברים על בעיות. 

  2. תן גיבוי מלא ל"בעל הבית" שמיניתם – המנהלים שלכם יגיעו רק להשגים שתואמים את הגיבוי שאתם מעניקים להם. אם זו השקעה שאתם חייבים להשקיע אז היא חייבת להיות חלק מתקציב מסודר וחובה להקצות להטמעה  זמן ניהול ראוי. שלח את "בעל הבית" שמינית לקורסים בנושא טכנולוגייה, תקצה משאבים לייעוץ חיצוני כאשר דברים יהפכו למורכבים. כמו כן כדאי למנות אדם נוסף שילווה אותו שיכיר את המערכת על בורייה כך שלא תהיו תלויים באדם אחד. תעניק לו מספיק סמכויות והביאו לידיעת האירגון כך שכול הצוות  ידע שהפרויקט הזה היא בסדר עדיפות עליונה והמילה שלוהיא חוק. 

  3. תשקיע באימון של משתמשים – המשתמש התיפוסי משתמש ב 25% מהיכולות של התוכנה שבו הוא משתמש. זה נכון גם לגבך. תחשוב לרגע על התוכנות שאתה משתמש בהם ביום יום , למשל וורד או אקסל. חשבת פעם שעם באמת היית יודע להשתמש בכל הפונקציות שניתן להשתמש בהם כמה תועלת  היתה לך  ואיזה ערך מוסף הייתה אתה והעסק מקבלים? מחקרים בינלאומיים מראים שיותר ממחצית  מכל הבעיות של עסקים קטנים היו יכולות  להפתר לו הצוות המשתמש היה מקבל הדרכה ראויה בתוכנה. עסקים משלמים לטכנאים באופן קבוע סכומים לא מבוטלים כדי להתגבר על בעיות ולו הצוות היה מתמצא בהם ולומד באמת להשתמש בתוכנה לא היו קורים כלל, זאת בנוסף לנזק של אובדן זמן ופיריון בעבודה. 

  4. לא לצפות מהתוכנה שתעשה מהפיכה ביום – על מנת לבצע אימפלמנטציה מוצלחת חייבים לתת זמן ולקבוע הצלחה לפרוייקט במשך 3-5 שנים ובטח לא ביום אחד. אבולוציה תמיד עדיפה על רבולוציה, ואתה בטוח לא רוצה לעשות מהפיכה במקום העבודה רק למען אפליקאציה חדשה. אתה תראה שככל שאתה מרגיש יותר נח עם הטכנולוגייה הביטחון העצמי שלך ושל המשתמשים בעסק יגבר והיכולות שלכם כתוצאה מאימוץ הטכנולוגייה תשתפר. כדאי להכין תוכנית אינטרציה ארוכת טווח ולהצמד אליה  

  5. תחייה את הפרוייקט – בעבר היייתי עד לפרוייקט באחת החברות שלוויתי כיועץ, הפרוייקט עלה להם מאות אלפי דולרים והיה כרוך ברכישת טכנולוגיית CRM חדשה. העובדים המשיכו להשתמש באקסלים שהיו להם קודם לכן ללא תיאום בכלל ביניהם. הם שאלו את עצמם " למה לי להשתמש בתוכנה שהבוס שלי כלל לא מסביר לי את חשיבותה לאירגון כניראה שהתטכנה לא כול כך חשובה." הפרויקטים המוצלחים ביותר אלה הפרוייקטים שבעלי העסק חיים אותם ומעניקים בו תשומת לב ודאגה. הם מבינים שאין שום דבר מושלם ומכבדים את ההערות של העובדים, אך הם עיקשים לא לוותר על הפרוייקט ולהפוך אותו לנורמה בעבודה. 

סיכום – שילוב של תוכנה בעסק שלכם זו לא רק ההחלטה לרכוש אותה. זה לוודא שהתרבות העסקית שלכם מאפשרת ומעודדת את העובדים לקלוט אותה. אם תפעלו לפי הכללים של הארגון הנפלא שעליואנו משוייכים רמת הסבירות שתצליחו לשלב טכנולוגיות חדשות לעסק שתשנה את המציאות שלכם, של העובדים שלכם ושל הלקוחות. אנחנו לא מהמרים אנחנו מאמצים טכנולוגיות חדשות לקידום עסקנו במגמה לתת שירותים באיכות גבוהה ללקוחותנו. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.